درامد گوگل از هر کاربر چقدر است؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
درامد گوگل از هر کاربر چقدر است؟
نوشته شده در شنبه 9 آذر 1392
بازدید : 435
نویسنده : صادق خضری

  

الکسا اینترنت وبگاه گوگل در آمریکا (google.com) را به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت اینترنت در فهرستش قرار داده‌است، همچنین وبگاه‌های گوگل در کشورهای دیگر مثل هند google.co.in (که در رتبه چهاردهم قرار دارد) به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت در هند و یا google.co.uk به عنوان پربازدیدکننده‌ترین سایت در انگلیس و خیلی سایت‌های دیگر آن پربازدیدکننده‌ترین در کشور خود هستند و در فهرست برترین صد سایت دنیا قرار دارند. سایر متعلقات گوگل مانند یوتیوب (رتبه سوم در الکسا) یا بلاگر (رتبه ششم در الکسا) و اورکات نیز در این فهرست قرار دارند. گوگل همچنین توسط برندز به عنوان دومین برند باارزش دنیا شناخته شده‌است. شکل تجارت کنونی گوگل و خدماتی که ارائه می‌دهد باعث انتقاد از این شرکت در موضوعاتی مانند حریم، حق تکثیر، و سانسور شده‌است.


جستجوگر

اولین صفحهٔ اصلی گوگل که ظاهری ساده دارد در آن از کدهای HTML استفاده نشده‌است. این صفحه مربوط به سال ۱۹۹۸ می‌باشد.گوگل میلیاردها صفحه وب در فهرست جستجوی خود دارد تا کاربران بتوانند هر موضوع دلخواهشان را با استفاده از کلمات کلیدی و عملگرها جستجو کنند. علی‌رغم محبوبیتی که این نوع جستجو دارد، توسط سازمان‌های زیادی مورد انتقاد گرفت. در سال ۲۰۰۳ نیویورک تایمز از گوگل شکایت کرد و ادعا می‌کرد که ذخیره محتویات سایت‌ها نوعی تخلف در حق تکثیر محسوب می‌شود.

در ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۰ در پاسخ به بینگ تازه‌وارد، گوگل جستجوی تصاویر خود را به روز کرد به این شکل که تصاویر به صورت بندانگشتی به نمایش درآمده و با حرکن موس روی آن‌ها اندازه‌شان اندکی بزرگتر می‌شد. در ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۰ تعاریف لغات انگلیسی در واژه‌نامه‌های مختلف نیز در جستجوی وب گوگل به نمایش درآمدند.

جستجوگر گوگل، محبوب‌ترین سرویس این شرکت است. در نوامبر ۲۰۰۹ گوگل با ۶۵٪ از سهم بازار موتور جستجوی برتر در آمریکا بود. گوگل از راه این وبگاه روزانه صدها میلیون دلار دریافت می‌کند. دامنه اصلی این سایت در اوت ۲۰۱۱، ۱۶۵ میلیون بار بازدید شده‌است. این موتور جستجو بیشترین بازدیدکننده در بین کاربران را دارد و روزانه چند صد میلیون بار به طرق مختلف استفاده می‌شود. مهم‌ترین هدف گوگل یافتن متن مورد نظر در میان صفحات وب است. اما انواع دیگر اطلاعات به وسیلهٔ قسمت‌های دیگر آن مثل جستجوی تصاویر گوگل، نیز مورد جستجو قرار می‌گیرند.

گوگل بابت هر جستجویی که انجام می‌دهند ۱۲ سنت گیرش و از کلیک روی آگهی‌ها ۶۲ سنت سود می‌کند. درآمد گوگل از هر کاربر جستجوگرش به طور متوسط ۷ دلار است. درآمد خالص گوگل در سال ۲۰۰۹ حدود ۶٫۵ میلیارد دلار بوده‌است.

 

شرکت گوگل در فصل دوم سال ۲۰۱۱، درآمدی به میزان ۹٫۰۳ میلیارد دلار داشته‌است. جستجوگر گوگل طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۱ شاهد ۳۶ درصد رشد، در میزان در آمد این شبکه، به میزان ۲٫۵۱ میلیارد دلار طی ماه آوریل تا ژوئن بوده‌است.


ترتیب قرارگرفتن نتایج جستجوی گوگل بستگی به عاملی به نام رتبه صفحه بستگي دارد. جستجوی گوگل با به کاربردن عملگرهای جبر بولی مانند شمول و عدم شمول گزینه‌های زیادی را برای کاربران قابل تنظیم کرده‌است. وقتي جستجويي در يك موتور جستجوگر انجام و نتايج جستجو ارايه مي شود، كاربران در واقع نتيجه كار بخش هاي متفاوت موتور جستجوگر را مي بينند. موتور جستجوگر قبلا” پايگاه داده اش را آماده كرده است و اين گونه نيست كه درست در همان لحظه جستجو، تمام وب را بگردد. الگوريتم موتورهاي جستجو يكي از مهمترين اسرار اين موتورها هستند و كسي از آن اطلاع ندارد گوگل هر ساله بیشتر از ۵۰۰ – يا ۶۰۰ دفعه الگوریتم سرچ را تغییر میدهد . در حالی که بیشتر این تغییرات جزئی هستند ، هر چند ماه گوگل یک اپدیت الگوریتم اصلی را به کار میاندازد که نتایج سرچ را به روش های قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار میدهد .



:: موضوعات مرتبط: درامد شرکتهای بزرگ , ,
:: برچسب‌ها: درامد گوگل , گوگل چطوری درامد زایی میکند , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: